Senders, itineraris i rutes de dificultat mitjana i baixa.

Ribes Altes Natura us ofereix, a més de les seves galeries d'imatges personalitzades, el detall de senders, itineraris i rutes de dificultat mitjana a baixa, per a descobrir el Paisatge Ribesaltenc, a peu o en bicicleta, en grup o en família. No oblideu la vostra càmera de fotos, vídeo o mòbil per a completar el vostre propi àlbum del nucli de població de Ribes Altes de Ribes de Freser. Si voleu que us acompanyem, no dubteu en fer ús del formulari de contacte i fer-nos ho saber amb la suficient antelació.

Camí de Serrat-Dif.mitjana-3h.

Des de la Verge de les Neus o bé des de la Pista de Tregurà en un revolt pronunciat on s'hi troba el lloc de senyalització que indica la Ruta de la Transhumància en direcció a Serrat 2,7 km i Fustanyà 5,64 km. Camí planer amb una mica de desnivell positiu al creuar el Riu Massanell i fins a Serrat. 3 hores anar i tornar amb força natura, flora i fauna. Podeu trobar una ressenya a: Ruta 16: Pels veïnats de l'Alt Freser - Xarxa de senders Itinerannia

Can Nadal-Castell de Sant Pere-Dif.baixa-15'- Desnivell: 125 m.

Es parteix de Can Nadal en direcció a Ribes de Freser, seguint un corriol que porta a la Font de Can Palatí, a la Carretera de Pardines, per acabar el recorregut al Castell de Sant Pere. Vistes panoràmiques de Ribes de Freser, Pardines, el Taga, la Serra Cavallera (Puig Estela).

Castell de Sant Pere-Refugi Pla d'Erola-Dif.mitjana-1h45'-Desnivell: 600 m.

Sortida del Castell de Sant Pere per pista cimentada. Es passa pel Cementiri, l'Hotel Resguard dels Vents i Mas Ventaiola, des d'on cal seguir una pista de terra que puja cap a l'esquerra. La pista arriba fins a la Collada de Can Nadal (Senyal R118) S'agafa a l'esquerra la pista asfaltada, direcció Tregurà, es trenca per la segona cruïlla a la dreta, agafant una petita drecera per continuar així el camí natural que porta cap al Refugi del Pla d'Erola. Vegeu: Ruta 2: Ribes de Freser - Refugi del Pla d'Erola - Rutes PEIN

Pista de Tregurà-Puig Rodonell -Dif.mitjana-3h-Desnivell: 900 m.

Punt de sortida: des de la Pista de Tregurà, superat el trencall que mena al Refugi del Pla d'Erola, seguim a la dreta fins a trobar a l'esquerra una bassa contraincendis (N 42º19'34.81" - E 2º12'00.90") Anem amunt resseguint el Torrent de Picons o de Ribes Altes, fins a trobar una primera esplanada i una mica més amunt el Pla de Batibaumes. (1.915m) Continuem, direcció NE, per un bosc fins al filat que separa Ribes Altes, Pardines i Queralbs. Una fita indica el Puig Rodonell (1.995 m)